Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Första Dagen

Av Susanne - 4 september 2012 16:41

En gång i livet ska vi kanske alla blogga ? Även jag ? Det är ju faktiskt ganska mycket konstigheter som händer i tillvaron och som kanske måste luftas via ord just så här i cyberrymden....Själv bor jag typ mitt i ingenstans efter mycket om och men. Även här händer det grejer ska jag säga. Jag är från Stockholm, givetvis, från början men har av olika anledningar hamnat på avvägar (så måste man kunna beskriva en byhåla)

När jag flyttade hit så gick ryktena igång ordentligt. Det var stora spekulationer om vem JAG var :)

Den bästa spekulationen var nog att jag var spökskrivare för Harry Potter...


Nåja, de har ju blivit varse på senare tid att jag INTE är någon sådan.  Däremot har jag troligen tillfört lite ilska här i obygden. Jag är helt enkelt enoormt duktig på att jaga upp folk :D


I stunden är det nog mest jag själv som är uppjagad. Medan maten åts så ringde det givetvis. Självklart är det någon som inte bryr sig det minsta om att fråga ifall man stör ......Sen avslutas samtalet med att "nä, nu måste vi sluta prata för nu ska jag äta mat" !!!!!!!!!!! Yea !


Sen ska ungarna iväg på judoträning och kastat omkring sina kläder som om fan själv var lös.....till SLUT hittar sonen sina byxor i tvättmaskinen och tittar anklagande på MIG och frågar hur nu dom ska hinna torka på mindre än en timme...jaja life sucks...


Eftersom kvällen inte är slut så kommer ytterligare händelser att hopa sig som inte egentligen borde hänt, men det får man väl kasta ur sig vid ett annat tillfälle.


För någon dag sedan brände morsan upp huset. Släcka ljus innan man somnar är ju onödigt.....Som tur är så bor min lillebror fortfarande hemma och lyckades rädda eländet ur lågorna. Tidningarna jagar honom nu och vill ha honom till hjälte. Dagen efter får dom brev från hyresvärden som påtalar att de NÄR som HELST kan säga upp kontraktet minsann om man inte sköter sig.....jisses ! Någon empati därifrån var det tydligen inte att vänta. Inte ett ord om hur dom mår el dyl....


Hemförsäkringen var betald så det blir väl lite evakuering och sen nya fräscha möbler.....hmm


En stunds lugn o ro vore inte fel...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 september 2012 18:28

Från sterotypt grått till en en bakgrund som kan ge vem som helst ett pskotiskt syndrom. Verklighetsuppfattningen rubbas ganska drastiskt och man tror man befinner sig i Ankeborg kanske ? Nåja, det speglar kanske lite bilden av vart jag bor...typ A...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards